Mikor 16 éves lettem, elkezdtem bulizni a barátaimmal. Jártuk az éjszakai utcákat a városban, élveztük a különböző szórakozóhelyek és kocsmák hangulatát. A kedvenc helyünk dél-amerikai stílusban volt kialakítva, latinos zene szólt, és kifejezetten kulturált társaság járt oda. Igaz, nem tanuló pénztárcához lőtték be a helyiséget, ezért szinte minden megtakarított pénzünk elköltöttük ott, de tudjátok hogy van ez: fiatalság, bolondság. 

Egy idő után elkezdtünk azon gondolkodni, hogy ideje nagyot álmodni, és saját fesztivált csinálni. Sokat álmodoztunk arról, hogy milyen jó lenne meggazdagodni, és egy barátomnak volt egy self-help könyve, amiben azt írták, hogy ha sikeres akarsz lenni, akkor csináld azt, amit szeretsz. Tudom, nem egy nagy durranás ez a gondolat, de akkor minket rendesen fellelkesített. Imádtunk bulizni, hát megálmodtunk egy saját szervezésű fesztivált. 

Persze ez nem egyszerű, főleg, ha az ember nulla tapasztalattal rendelkezik. Szponzorokat kell keresni, befektetőkre van szükség, zenészeket kell szerződtetni és a legfontosabb, hogy valahogy a vendégsereget is össze kell szedni. Ki az, aki mindig minden helyzetben tud segíteni? Anyaaaaa! 

Elkezdtük megtervezni a fesztivált, 3 napos rendezvényben gondolkodtunk, egy nagy réten Budapest mellett. A helyszín jónak bizonyult, mert autóval könnyen meg lehetett közelíteni, és nem lakott senki a környéken. Összeszedtük, hogy milyen zenészekkel és zenekarokkal dolgoznánk együtt. Alapból a kis bandákra hajtottunk, akik nem kérnek sok pénzt és minden fellépési lehetőségnek örülnek. Szerencsére az éjszakai bandázásaink során sok arcot megismertünk, körbeírtunk nekik és kivétel nélkül rábólintottak, sőt sokan még további segítséget is felajánlottak. 

A szervezés legnehezebb része a szponzorok és befektetők meggyőzése volt, valamint a szükséges engedélyek begyűjtése. Itt jött az anyai segítség. Szakmai élete során elég sok kapcsolatot szerzett, és kiváló tárgyalási technikát alakított ki. Eleinte csak mosolygott a nagyra törő terveinken, de amikor látta, hogy milyen komolyan vesszük, elkezdett segíteni nekünk. Megmondta, hogy írjuk le, pontosan milyen engedélyeket szeretnénk, kikkel akarunk szerződni, és ha minden megvan, majd ő elintézi nekünk. 

Végül jött az egyetem, és a munka, így a fesztivál terveink a fiókban maradtak, de rengeteget tanultunk a projektből, és egyszer biztos megvalósítjuk. További hozadéka volt, hogy megismerkedtünk a Biocity üzlettel, melynek szlogenje: A Te bioáruházad már 10 éve | Biocity Online.

Őket is kinéztük szponzornak, mert az, amit képviselnek beleillett volna a fesztiválunk arculatába. Ez egy óriási magyar üzlet és webshop, ahol a vásárlók kiváló minőségű, egészséges és természetes élelmiszereket, valamint alapanyagokat vásárolhatnak. Kínálatukban tényleg minden megtalálható, a vitaminoktól kezdve az étrend kiegészítőkön át a legkülönlegesebb tésztákig vannak termékeik. 

A blogjukat böngészve megtudtam, hogy ez a vállalkozás is szinte a semmiből indult, és egy fiatal közgazdász lelkes és fáradtságot nem ismerő munkájának köszönhetően vált azzá a kitűnő üzletté, ami napjainkba több ezer boldog vásárló igényeit elégíti ki. 

Nagyjából 10 évvel ez előtt, a jelenlegi tulajdonos egy barátja felkérte hősünket, hogy a kis reformboltját – melyben házi lekvárokat, szörpöket és gyümölcsleveket forgalmazott – pörgesse fel. Új arculatra vágyott, modernizálni akarta a termékkínálatot, és névváltoztatáson is gondolkodott, hogy megnövekedjen a forgalom. Az akkor frissen végzett srác boldogan elfogadta a felkérést, hiszen ez szakmába vágó feladat volt számára, és a családjával egyébként is lakto-vegán életmódot folytattak, aminek köszönhetően sokat tudott a speciális élelmiszerekről és egészséges életmódról. Elkezdte hát felkeresni az új beszállítókat és sokat dolgozott, hogy modernizálja a kis reformüzletet. Hamar jöttek a sikerek, az emberek szerették az új irányzatot, ráadásul egyre divatosabb lett az természetes és egészséges alapanyagok felhasználásával készült ételek fogyasztása. Egy év kellett ahhoz, hogy az üzlethelyiség kinője az akkor kb. 10 nm-es alapterületet. 

Az új üzlet a Püspök/Mérey utca sarkán kapott helyet. Ezt a lépést a jelenlegi tulajdonos már a barátja nélkül valósította meg, mert nem egyeztek az elképzeléseik, ő egy hatalmas bio boltról álmodott, a barátja pedig nem tudott azonosulni ezzel. Az új üzlethelyiség 60 nm-en terült el, előző életében pedig egy iroda volt. A költözés az árukínálat jelentős növekedését is jelentette. 

A növekedés elképzelhetetlen lett volna kiváló csapatmunka és háttértámogatás nélkül. Mind az alkalmazottak, mind a szülők kivették a szerepük a sikerhez vezető ösvény taposásában. Hősünk apukája szakmai támogatást adott, valamint a létfontosságú tőkét biztosította, anyukája pedig a termékismeretével járul hozzá a mai napig az üzlet gördülékeny működéséhez. 

Hiszitek, vagy sem 4 évvel a költözés után az új üzlethelyiség is kicsinek bizonyult, még nagyobb alapterületre és még több termékre volt szükség a piaci igények kielégítéséhez. Az addigra már a szakmában kiemelkedő tapasztalatot szerző hősünk újra keresgélni kezdett, és nem meglepő, ismét a Mérey utcában találta meg az igazit. A Mérey utca 6/c megfelelőnek bizonyult az új üzlet berendezéséhez. Korábban egy bank üzemelt itt, és elég nehéz menet volt megszerezni a bérleti jogot, de a Biocity csapata nem ismeri a lehetetlent, ha kitalálnak valamit, addig dolgoznak, amíg nem érnek célba. Ahogy lenni szokott, történt egy kis baleset is. Az üzlethelyiség átvételét pár nappal megelőzően csőtörés volt a házban, aminek hála egy este alatt bokáig feltöltődött vízzel az üzlet számára bérelt épületrész. Az egészséges táplálkozás királyait ez sem tántorította el. Az alkalmazottaknak, családtagoknak, ismerősöknek és kiváló szakembereknek köszönhetően 4 hónap alatt elkészült a vadi új üzlet. Szerintem a számadatok magukért beszélnek: 200 nm és 8000 különböző termék, köztük reform élelmiszerek, bio ételek, étrendkiegészítők, vitaminok és öko- tisztítószerek. A logó is megújult, szerintem nagyon pengén néz ki, és eleget tesz a vonzó modern dizájn elvárásainak. 

No, de a Biocity nem csak a fizikailag elérhető üzletekről szól. Van ugyanis egy kiválóan megalkotott, szépen kinéző, kényelmesen használható weboldaluk, ahonnan bármit bevásárolhatunk akár a kanapénkon ücsörögve is. A főoldalra érve először a menüsávokat, és az éppen akciós, vagy a staff által ajánlott termékeket hirdető bannert csodálhatjuk meg. A banner jelenleg egy, a Biocity által kitalált akciósorozatot hirdet, melynek OKOS HÉT a neve, valamint egy gluténmentes termékcsaládot is reklámoznak. Az OKOS HÉT lényege, hogy összeszedik a vásárlók kedvenc márkáit, és akciósan elérhetővé teszik őket. A menüsorban az „OKOSHÉT” menüpontra kattintva meg is nézhetjük ezeket az árucikkeket, jelenleg 24 darab termék érhető el. 

Visszatérve a főoldalra, ha lefelé görgetünk, megtekinthetjük a kategóriákat, az ajánlott termékeket vagy az általunk legutoljára meglátogatott darabokat. Ez utóbbi funkció hasznos, mert ha böngészgetés közben tetszik valami, de elfelejtjük a kosárba tenni, vagy elmenteni a kedvencekhez, itt visszakereshetjük. 

Ezzel nagyjából bemutattam Magyarország egyik legkirályabb egészséges boltját, mely büszkén hirdetheti magát az „A Te bioáruházad már 10 éve | Biocity Online” szlogennel. Mostanra tényleg a mi bioáruházunknak nevezhetjük, mert 10 év tapasztalatával rendelkeznek, és a vevőközpontúság mindig az egyik legfontosabb jellemzőjük volt. Mindenkinek kívánom, hogy legyen szerencséje az üzletükben vásárolni! 🙂